czwartek, 4 października 2012

Tutorial/DIY - czyli jak ja to robię :tasiemkowe broszki - kokardki/brooches with ribbon



Tak jak pisałam post wcześniej, tutorial na broszki z tasiemek według mojego pomysłu. 
Nie wiem czy Wam się spodobają, ale musiałam jakieś takie broszki wymyślić bo moja koleżanka chciała mieć coś niedużego do przypięcia na różne okazje. / Tutorial : How to make a brooches with ribbon.

No to zaczynamy.
Tak wygląda gotowa broszka. / ready brooch.


Potrzebne będą / needed :
1. Wybrana dowolna tasiemka (moja ma szer.12 mm) / ribbon width: 12mm
2.Nożyczki / scissors
3. Klej - ja użyłam dwuskładnikowego przezroczystego poxipolu / transparent glue (poxipol)
4. Jakaś ozdoba - tutaj guziczki / decoration
5. Zapięcie do broszki / clasp


Ucinamy trzy kawałki tasiemki. Moje mają długość: 18 cm, 14 cm i 9 cm.
Cut off three pieces of ribbon. length:18cm, 14 cm and 9 cm.


Kleimy każdy kawałek tak, aby powstało kółko (miejsce nałożone do sklejenia: ok. 1 cm).
Make circles by gluing pieces of ribbon (place glue 1 cm).


 Następnie sklejamy tasiemkowe kółka w ich środku w sposób pokazany na zdjęciu.
Glue circles as shown in the picture.


 Po wyschnięciu kleju ponownie kleimy tym razem trzy warstwy tasiemek jedna na drugiej tak, aby były umiejscowione na środku (to zdjęcie wyszło nieostre, co proszę mi wybaczyć :) ).
After drying glue all layers together.


W następnym kroku doklejamy bazę broszki...
Stick clasp.


...a następnie ozdobę, tutaj guziczek...i tadaaaam. Gotowe :)
Stick decoration. Your brooch is ready.


A tutaj przedstawiam wszystkie powstałe broszki. Mam nadzieję, że komuś mój tutorial się przyda :)
Co do kleju, to początkowo można użyć kleju do tkanin, ale mój jest biały i pozostawia ślady więc nie zdecydowałam się. Poxipol sprawdził się doskonale.
All brooches.




14 komentarzy:

  1. Zastanawiałam się jak zrobić taką broszkę, teraz już wiem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że komuś się przyda :) Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny tutorial ^^ A, ciasteczka z poprzedniego posta - cuuuuudo *.*

    zapraszam na nową: inacessible-dream.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałabym bardzo, aby był przydatny :) Pomyślę nad jakimś nowym....

      Usuń
  4. Fajny tutek
    A co do pytania : Tak to jest masa FIMO:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze myślałam , że takie kokardki robi się jakoś trudniej. A tu taka niespodzianka :) Fajny minikursik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A bo czasem tak jest, człowiek kombinuje, zastanawia się a ktoś wymyśli jakiś prosty sposób i jest :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Hvala na tutorialu,odličan je! Pregledala sam samo dio postova i jako mi se sviđa što radiš,a sestra mi obožava sve tvoje naušnice koje god je vidjela. Pozdrav iz Hrvatske

    OdpowiedzUsuń
  8. Proste i zgrabne :) super, dzięki za ten tutorial!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A proszę, proszę :) Polecam się na przyszłość :)

      Usuń
  9. Fantastycznie to wygląda :) Coś czuję, że spróbuję coś takiego wykonać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie! Dobrze, że komuś może się tutorial przydać :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny :) Mam nadzieję, że spędziłeś miło czas. Zapraszam ponownie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...